Wednesday, April 15, 2009

Engkau tahu?

Engkau tahu?
kadangkala Dia di atas sana sengaja menetapkan seseorang itu melalui jalan yang sukar..
jalan yg tidak pernah lurus..
jalan yg penuh dgn onak dan duri..

Engkau tahu kenapa Dia menetapkan qada' dan qadar mu sedemikian?
kerana Dia mahu engkau belajar..
kerana Dia mahu engau tabah..
kerana Dia mahu hidupmu penuh dgn segala mcm pahit dan manis pengalaman
kerana Dia mahu bila kau berjaya nnti kau dapat merasa manisnya kejayaan itu
kerana Dia mahu engkau menghargai apa yang kau miliki setelah apa yang kau usahakan..
kerana Dia mahu engkau menjadi hamba yg sentisa dekat dgnNYA..

dan aku..
sepanjang hidupku Dia sering sahaja menguji diriku..
aku tidak pernah lekang dari di uji olehNYA..

dan aku harus tabah dan redha..

kerana aku tahu DIA sayang aku..


p/s down seketika.. aku adalah bakal graduasi di pasca economi merudum.. 3 interview telah aku lalui.. Scientage.. Shell and Schlumberger.. tkkn aku hanya layak utk jd candidate shortlisted utk interview jek? wey common kasik aku kije.. seriously u'll regret if don hire me.. coz i would be "Somebody" in the future.. haha.. aku tau sume org akan jadi somebody sbb kite mmg somebody pon...

apa X faktor yg perlu ada pada graduasi? .. aku masih berfikir2.. mungkin aku akan jd bela ikan keli atau tanam cendawan utk dikomersialkan selepas grad nnti?..

doakan aku kawan2..

" Ya Allah murahkan rezeki Mohd Shahrul Amri dan mudahkan segala laluan utk beliau berjaya"

terima kasih kerana mondoakan aku..

sekian..

3 comments:

Anonymous April 15, 2009 at 1:57 AM  

Tenang. tenang.

Mungkin Allah sedng lorongkan kamu ke jalan yg tidak sama dgn teman2mu. Rezeki itu kan milik Allah.

Dia tahu apa yg terbaik utkmu. Mungkin saja yg terbaik utk mereka bukan yg terbaik utkmu. Dan mungkin saja yg terbaik bg kamu, tidak sesuai bg org lain.

yakin & jgn putus asa. innallaha ma assobirin, kwn! :)

iLLy April 15, 2009 at 10:22 AM  

rezeki ade dimana2... kalau ko bela ikan keli skali pun, mane tau kolam ikan ade beratus2 nnt...

menjana ekonomi melalui sektor pertanian adalah amat penting dizaman ini..

/me, i'm considering going into the education sector. jadi substitute teacher sementara menganggur. ehehe

Unknown April 15, 2009 at 11:33 PM  

aaa at least shortlisted gak. daripada orang yang tak shortlisted langsung. huu takpe takpe. anyways good luck. semoga kita semua nanti dapat secure good jobs out there.