Monday, March 31, 2008

Brunei?? Alhamdulillah.. aku telah sampai

Alhamdulillah.. akhirnya minggu lepas aku tela menjejakkan kaki kt negara brunei darussalam. Brunei Darussalam.. aper yg aku dpt ckp ttg mu.. a day before i wen to Brunei.. rase mcm tk percaya jek kitorang akan ke overseas (walopon brunei ngn miri dekat tp still overseas gak kan =p).. komet n ray asyik bercerita ttg tidak sabar nk g brunei.. bercerita dgn penuh exited. bercerita mengenai pengalaman baru yg bakal di tempuhi.. aku plak? herm.. tk tau nk raser mcm mane sbb aku da pernah g sampai dekat kastam dgn kak nora n kak nina dulu..sampai kastam je ar. tk sampai brunei pon.. nmpak mcm biasa jek.. tp aku betol2 berharap tyme masuk brunei nnti terjadi miracle. al maklum la negara kaya. mesti bes kan2? aku tk sabo nk pergi sok hari..

29 march 2008 - kul 8 pagi.. Nabila call. * setelah kau pergi.. ku selalu berduka.. tk pernah tenteram di jiwa* lagu favourite aku UJI RASYID - berbunyi2.. * hello~~

aku : Hello.. erm.. berdehem sambil mamai2.
nabila : awak.. bangun. awak bukan ckp nk pergi brunei ke arini.
aku : Allah~~ kul bape da ni?
nabila : kul 8.
aku : Allah da lambat janji ngn azhari kul 9. *demmit asal tkder org kejut ni*. k ar awak nk mandi. dah lambat ni.
ayat betanda * tidak aku lafazkan kepadanya. =p

so aku pon bersiap2. patut ar tkder org gerak aku. ray tgh tido. komet tk tau per cerite. then da abes mandi2 sumer2 ray ckp. bro dtg lambat sikit sbb der kerje so kiter g breakfast dulu. fuhh~~~ tk lambat.. seb baek..

pukul 10 lebey2 sikit azhari pon sampai. naek keta yg amatlah bes n isi gas n yosh~~ bergerak menempuhi dunia baru...

sepanjang perjalanan sumer gembire. gelak2. eppy jek. pas kitorang melepasi border n kastam still heppy2 n exited. masuk2 jek kt sempadan brunei ader sign board tulis *martabatkan bahasa melayu*.. kah2 respect tol aku.. pastu every signboard mesti ade tulis rumi n jawi.. ni mmg btol2 negara islam. rase respect mula terdetik dlm hati aku. 1st tmpat yg kitorang nk g is The Emperor. hotel yg besar bagak. on da way g brunei kitorang melalui jalan haighway yg kiri kanan dia adalah hutan.. *haisy mcm on da way blk teluk intan jek*.. so aku ambil kesempatan untuk TIDO.

tgh2 jalan aku terjaga. budak2 ni sumer bising. umah cikai jek. tp almost sumer umah ader keta yg best2. kAGUM2

the 1st place yg kitorang singgah adalah The empire hotel. Pergh~~ besarnyer.. tk pernah terpikir kt kotak pemikiran remaja kampung seperti aku =p untuk menjejakkan kaki kt sini. "besar gilak" kata org serawak. azhari ckp hotel ni merupakan hotel kerajaan. cost pembinaan dia still tk diketahui dan hotel ni tkder untung langsung. duit yg masuk jus cukup untuk maintenance. huhuhu pemurah btol hasanal bolkiah ni.

pastu kitorang g usha istana nurul izzah n jerudong park. ok ar. tp jerudong park da tutup sbb dia nk upgrade. adey tkder luck. g sane tyme org nk upgrade. tp azhari ckp jerudong park tu is tje largest theme park kt asian.. huaa nais2.. leh g lagi untuk honeymoon nnti. sep skit. honeymoon kt theme park jek.. hahahaha.

the next stop is bandar seri degawan. adey.. bandar dia sunyi.. maner g sumer org? mall sikit punyer besar tp org? brg2 dlm mall? sumer da outdated. huhu.. pastu kitorang g solat kat masjid yg agak best. berkubah emas kot.. tah ar.. tk nmpak sbb tgh renovate. ape lah malang. g tyme org renovate.

tp yg paling besh kt sane is aku dapat makan lamb chop yg best. da lame tk makan bende2 yg best. kt miri makanan sumer tk best.. harga lamb chop tu pon kire ok ar 5.50 dollar bersamaan ngn 12 hinggit kot. erm.. tu jek kot pastu kitorang pusing2 kt town yg mati tu.. then heading back.. tyme blk kitorang singgah sekali lg kt jurong park. nk psuing2 ambik gambar.. ader ar sepam dua gambar yg di ambik kt sane.. korang nk usha gambar aku? meh aku tunjukkan :


eppy2 tyme nk g brunei


martabatkan tulisan jawi


bergambar sebaik saja sampai


outside view


istana isabella


pesa : haisy nk g mane lg ni?


azhari : korang tk bawa baju? jom ar mandi. baju aku dlm beg ni
ray : jap2 nk posing ni


scene 1


scene 2


masjid tgh renovate


akak JOLIBEE.. akak?? adik kot :)


apek seronokkan naek unta ni?

ni ar sedikit sebanyak pengalaman aku kt sini. tkder ar best sgt . tp boley ar ..

4 comments:

moroka April 2, 2008 at 7:39 PM  

sape plak nabila ni? byk betul skendel ko ni aru. hahah..~

iLLy April 6, 2008 at 6:50 PM  

fuyooo... rosli.. adekah abg aru kite ini sudah menjadi hawt di bumi kenyalang??? hehehe

iNz April 6, 2008 at 10:39 PM  

tanak honeymoon kt sane =p

awk g sorang la kalo awk nk...

ahah

bulanbintang April 7, 2008 at 7:04 PM  

hahaha... saper tah nk ajak dia. org ckp jek =p