Tuesday, April 8, 2008

Engkaulah SINDARELA lalalal~~~

erm.. actually aku da off laptop da td.. bersedia untuk memberikan sepenuh tumpuan terhadap favourite series.. SINDARELA .. romantic comedy.. aku mmg suke genre citer mcm ni.. tyme tgh2 kusyuk tgk citer tu tetiba ader satu scene yg mmbuatkan tgn aku gatal nk menulis.. gatal sgt2. . persolaan bertubi2 menerjah ke dalam kotak fikiran aku. kisah yang ditonjolkan kt citer tu mmg kerap terjadi dalam alam pecintaan n aku pon pernah merasa hidup dalam situasi itu. Ape dia ek situasi tu? so aku pon buka balik laptop aku and start merepek2 dlm blog ni.

Tadi tyme aku tgk citer Sindarela tu ader satu scene ni. Scene Bos sindarela ckp "I LOVE YOU" kt awek dia. AYU.. actually bos sindarela ni bukan jenis yg romantik. dia jenis yg rileks2, hati kering, tk maen jiwang2. Tapi dia belajar untuk menjadi romantik agar dia dapat mewarnai semula kisah percintaan dia ngn AYU. Kerana dia mulai sedar bahawa kalo dia terus tk menjaga hati AYU, berkemungkinan besar cinta AYU akan beralih arah sbb sebelum tu hubungan mereka da retak2 sikit. Dia berusaha menjadi romantik. Dia buang jauh2 perasaan malu dia, dia ignore sumer prinsip yg dia junjung selama ini demi seorang perempuan. Dan akhirnya dia dpt ckp "I LOVE U" kt awek dia biar pon mmg nmpak mcm kayu je.. bagi aku ini satu pengorbanan yg besar. Korang ingt senang ke laki nk buang ego diorang n ignore prinsip yg selama ni dia junjung? tapi the sad side of this story is AYU da tk cinte kat pak we dia da.. dia telah jatuh cinta dekat bos dia yang lebih bekarisma, ader future, romantik (sape name tah tapi tyme citer manjalara dulu dia blakon watak jahat. blakon watak orang suruhan sahara) . dari episod lepas lg AYU da syok kt bos dia. Tapi apabila dia tgk effort pak we dia, dia terpakse menipu. When pak we dia tanya "Do You Love Me?" ..dan ayu jawab yes sambil tersenyum kelat. persoalan yg aku bangkitkan di sini adalah mengapa AYU harus tipu?

Mengapa AYU mesti menipu demi menjaga perhubungan mereka? kenapa dia tidak terus terang jek? kenapa.. kenapa.. kenapa?? pakwe dia mati2 ingt ayu cintakan dia sampai da plan nk propose. wahai kaum hawa kenapa korang harus bertindak begitu? tidak berfikir panjang sebelum membuat sesuatu? korang ingt dgn "bohong sunat" demi menjaga perhubungan itu akan membuatkan lelaki itu bahagia? tk fikir ke future effect yg akan berlaku. tk tau ke betapa hancurnya hati si lelaki apabila melihat kekasihnya bemesra ngn org laen?... bagi aku AYU adalah seorang wanita yg hanya mementingkan diri sendiri.. dia hanya tunggu masa pak we dia buat silap sikit dan nah.. dia akan marah2, ckp kasar n at last minta clash sbb da tk tahan dgn sikap pak we dia. padahal dia da ader orang laen.. WTH??....

itu side citer ayu.. ni aku nk citer pasal sindarela plak. actually sindarela ni da ter"syok" kt bos dia. sbb dia dapat raserkan yg mereka berdua ader chemistry. dua2 pon giler2, selamber, sempoi... dan aku raserkan diorang mmg sesuai tp masalahnya kenapa dia tk berterus terang ek? dia mandiamkan diri dan mengambil keputusan untuk berhenti kerja di bengkel dengan harapan tidak akan berjumpa bos dia. pastu ddk kt umah serabut2 pikirkan ttg bos dia.. erm.. myb sbb dia ingt "aku perempuan so malu ar aku kalo mamat tu reject nnti.. tkper ar aku bg hint jer ar yang aku suker kat dia".. erm bg hint?? aisey..aku cukup tk reti tyme org bg hint2 ni..n aku raser ramai lelaki yg tk suker kepada hint. kadang2 mereka tk paham pon hint yang diberi. sbg contoh yg pernah aku alami adalah ader ar one gul ni dia nk tgk wayang. tyme tu kitorang tgh kuar mkn ramai2. tyme makan tu kitorang tgh citer pasal muvi..citer ape tah.. and actually gul ni nk tgk giler citer ni. so dia pon bg hint. nk tau dia ckp ape? " mesti panggung da penuh skang kan..sbb ramai org nk tgk citer tu".. so kitorang pon just angguk jer ar.. then pastu kitorang g jalan2 sembang2 and about kul 11 lebey tu tetiba ader org men"suggestkan tgk muvi" pastu dak perempuan ni ckp " tu ar tadi aku ajak tgk muvi tkmo. skang da kul 11 baru nk beli tiket.. maner der.. ni miri bukan KL.." erk.. biler mase dia dia ajak? dia ckp "mesti skang panggung da full sbb citer tu ramai org nk tgk <---- HINT"..... maner kitorang tahu..adey sengalnyer hint yg dibagi.. so moral of the story is wahai kaum hawa kurang2kan lah bg hint sbb kitorang kaum adam ni tk berapa nk paham hint yang diberi.. most of guy lebih suke exact answer. NAK ckp NAK.. kalo TKMO ckp ar TAKMO.. ni ckp.. erm tkper lah.. erm... nanti lah..tknk susahkan awak.. ADEY~~ cuba kalo sindarela berterus terang mane ar tau tah2 bos dia tu pon suke kat dia. kan dah dpt boyfriend.. kalo laki tu reject pon at least u have give a try. bg aku "IT'S WORTH TO LOST PRIDE BECAUSE OF LOVE ONE".. BETTER DO SUMTHING THEN NOTHING.... wuhahahahha so to all guls out there kurang2kan hint tingkatkan productiviti... hahahaha

11 comments:

dayla April 9, 2008 at 8:52 PM  

aktif nye blog ko!!gembira aku membacenye
hehehe
btw...camne nk letak shoutout box?tak reti.... :(

Anonymous April 10, 2008 at 11:02 AM  

perempuan kan pemalu. kalau yang cakap terus terang mcm aku ni kang, susah plak. marah terang-terang. suke pun terang-terang. tak suke pun terang-terang. kat ke carik pasal cenggitu?? jadi ayu sudey... {ayu bukan character sindarella}

iNz April 11, 2008 at 7:35 PM  

=))

perempuan mmg cmtu kot =p

that's the different between a man n a woman.

recommended: men are from mars & women are from venus.

lg satu intuition org perempuan ni selalunye lg kuat.


e.g: bole tau org tu nguap walopun x nmpk~ =p

She Speaks For Herself April 20, 2008 at 2:35 PM  

guys pun suka bg hint juga ape
xde beza ngan gurls
sampaikn kita sendiri pun fening n xsure ape dia nk
bila dia diam, kita pun diam la.

tp hint from ur story tu
aku stuju
asal laa minah tu bg hint itu mcm
haha
gue pun nggak ngerti kalo dibilang gitu
;p

bulanbintang April 20, 2008 at 8:42 PM  

hahaha munirah aku pon tk paham gak asal hint dia cmtu.. tp bler ingt2 blk kelakar gler minah tu punyer hint.

anyway thanks to u kerana sudi melawat blog gus yg tah paper ni munirah

Anonymous April 21, 2008 at 10:15 AM  

hmm.. hint nasi goreng tamo cite ke?

farah April 21, 2008 at 10:22 AM  

awak ni orang mner??orang miri ke smenanjung?

bulanbintang April 21, 2008 at 3:34 PM  

hoho aku org semenanjung... org perak lg.. thanks farah sbb sudi usha dan membace tulisan aku yg merepek ni =)

bulanbintang April 21, 2008 at 3:51 PM  

Anonymous said...

hmm.. hint nasi goreng tamo cite ke?

herm nk dijadikan cerita aritu aku nk kuar g tapau makanan.. muler2 aku nk mkn mcD so jiran aku minta tapau big mac(tk silap aku).. tp setelah berfikir panjang dan memandangkan aku sudah bulat dan parking full aku batalkan saja niat aku tu. so aku call jiran aku blk ckp nk tapau nasi goreng kt restoran irwan. so dia ckp tkper ar n suruh aku tapau untuk kak nora jek. so aku kte ok.. then pas meng"hand in" nasik tu kt kak nora then kakak "hint" ni call ar aku.. dia ckp nape tk beli untuk saya? pastu aku jawab "saya da tanya td kak "HINT" ckp tkmo".. pastu dia ckp.. "perempuan mmg camtu.. dia akan ckp tknk..tp kalo awak belikan mesti dia gembira".. ERK!! .. aku terkedu sementara...

COMPLEXNYER KAUM HAWA NI..!! bg aku kalo da tknk tu mmg confirm ar tknk..tkkn "TAK NAK tu pon "HINT" tandanya dia NAK.. aku rase albert enstein pon nanges kalo hint macam ni..aku bukan ar org yg sweet sgt yg akan bertindak sweet apabila didepan gul.. adey aku raser kalo aku ambik course 3 thun untuk studies pasal perempuan mmg tk leh khatam2 gak.. myb lg susah dr subject engineering yg aku ambil..

Anonymous April 24, 2008 at 5:58 PM  

jiwang giler ko arul..
haha

Endy October 27, 2011 at 11:58 AM  

gooddd