Thursday, May 15, 2008

Mimpi ? ?

mlm td aku tertidur atas sofa kerana keletihan.. erm..lately ni aku kerap merasa penat n malas.. pastu aku terjaga kire2 pukul 418 pg.. erm.. subuh masuk kul 453 adey.. lame lg ni.. sambil menunggu subuh aku tgk ar badminton.. siaran ulangan women's double lawan korea.. adey asal player ni asyik anto bola out jek? bg mata senang pada korea? ermm.... tk excited aku tgk so aku pon sambung tido~

pastu seperti biasa kul 500 org tersayang akan gerak aku solat subuh.. aku pon solat pastu smbung tidoq blk.. aku sedar blk utk g kije pukul 7.. huhu lmbt sungguh aku bgn.. kije kul 730 ni.. tp sblm mandi aku usha phone dulu.. ader satu msg dr kak long aku.. dia tulis :

"tolong jaga diri baik2.. saya mimpi tk baik ttg diri awak. sy bkn nk percaya pd mmpi. kalo ader bnyi phone tgh drive biarkan jek jgn angkat, berenti bru angkat, ingt janji awak pd ibu"

pastu aku pon dgn gatai nya mereply :

"saya ingt janji saya pada ibu.. ajal maut d tangan ALLAH.. kalo ditkadirkan saya hidup sampai umur 22 thn jek ape nk bt? awak tau kan no pin atm card saya? bku bank bcb, tabung haji sume ader kt umah, tp bku bank hlb ade kt bank hlb kt taman midah cheras.. aritu tk sampat nk ambik sbb rushing nk g miri.. kalo terjadi paper kt saya jgn lupe claim insurance kt UTP and OGM.. cukup kot nk bt majlis tahlil.."

korang agak2 kak aku mimpi ape ek?

tyme mandi2 sampil memanjakan muke aku ngn pncuci muke aku terpikir.. sekiranya aku mati kejap lagi. ape akan jadi? tiba2 bulu roma aku ternaik.. jntung aku berdebar2.. adey~ cuaknyer.. takutnya pikir azab tyme mati nnti.. tiba2 aku terpikir ttg sumer dosa2 yg telah aku lakukan.. ya ALLAH.. teruknya aku. byknyer dosa.. mesti teruk kene azab nnti ni.. adoi~ pikir2 blk aku jd cukup insaf.. rase mcm nk jage pandangan, jage hati, jge solat... sume aku nk jge.. tp miri ni? haisy~~ sume org kt sini nk pakai baby-t.. aku tknk tgk.. tp kene buka mata gak ar kan? kalo tk nnti mesti aku masuk longkang, jatuh parit... so nk tk nk kene ar tgk..

mati? uish~ sesuatu perkara yg amat menakutkan.. tyme sakaratul maut, tyme dlm alam barzakh, tyme kt padang masyar.. sume tu tgh menunggu.. mmg horror kalo memikirkannya.. kalo org kerap pikir yg dia akan mati esok atau jap lg mcm aku..mesti tk berani nk bt jahat da.. nk doa, nk solat..nk minta ampun byk.. korang tau tk mcm mane keadaan tyme mati? myb most of us tau keadaan nk mati melalui pembcaan atau penceritaan.. tp aku? aku pernah merasaainya.. walopon hanya mimpi n bukan real tp aku dapat raserkan yg ia btol2 terjadi.. aku dpt rasekan yg tiada lg hari esok untuk aku bersuka ria, bergurau senda.. tgk ibu bapa menangis, kawan2 pon muram jek.. pastu saat dikapankan, diusung ke kubur.. and paling x best skali tyme ko da di masukkan dlm umah 7-7-3 tu.. tyme org nk kambus. ya ALLAH.. setiap kali aku ingt mesti aku taubat xnk bt dosa.. aku tatau mcmne nk cite.. tp marilah kiter sama2 jadi baik sbb kiter tk tau ape akan terjadi jap lg..

marilah kite same2 berdoa agar kiter sume selamat dr segala bencana, terlindung dr malapetaka.. dan org yg tersaayng juga selamat.. amin~

5 comments:

Anonymous May 15, 2008 at 1:55 PM  

insya-Allah arooo..
sama2 kita buat perkara2 baik, tinggalkan perkara2 x baik..

iLLy May 15, 2008 at 2:47 PM  

maka dgn itu, marilah sama-sama kite meneruskan usaha untuk menjadi seorg muslim/muslimah yang lebih baik...

moroka May 15, 2008 at 5:12 PM  

mimpi mainan tidur je orang ckp. tapi sesetengah mimpi ada yang rasa macam real.

apa2 pun berusahalah kita untuk menjadi lebih baik. :D

iNz May 15, 2008 at 9:35 PM  

sometimes dreams are one of the ways what He want u to know.

tp selalunya mimpi adalah sekadar mainan tidur. reflection of what we feel, or what we do that day..

so, b4 tido jangan lupa bace doa, ayat kursi, 3 qul, selawat, mengucap, n istighfar byk2.

sori, bebel byk sgt.. =p

nurul May 19, 2008 at 9:42 AM  

hai..best la awk pnye blog..ajar la cmne nk wat blog best cmni...nurul pnye blog simple je,da puas godek2 tp x leh pn