Friday, February 13, 2009

Menulis

entah mengapa.. aku tidak betah lagi menulis.. dalam kepala otak aku byk issue yg ingin aku sampaikan.. share dgn rakam2 dan minta pandangan rakan2.. argh bahagianya bila tulisan mendapat reaksi rakan2.. tp .. sekarang.. buat masa ini.. kepuasan itu telah tiada.. aku sudah tidak mendapat kepuasan dgn menulis blog.. idea2 yg bermain di kepala otak ini tidak dpt diterjemahkan kepada bait2 ayat..

beberapa hari lepas.. hari isnin.. terima kasih ALLAH kerana menyedarkan aku.. membuka mata aku.. menyayangi aku..memberikan aku kesempatan.. membuka pintu hidayah dan membuka jalan untuk aku berubah.. mungkin berubah dari kurang baik kepada baik..

semalam aku sempat chating dgn Andika ( sahabat lama).. lama juga kami berchatting, bertukar2 cerita, bertukar2 info.. mengimbau kenangan lama.. mengimbau aku yg dulunya nerd.. budget jd pemimpin katanya dem.. patut ar korang prangai mcm gampang sekor2 tknk ajak aku g lepak.. kutuk akudibelakang rupanya selama ini.. tp dia kata aku da berubah.. kau dah berubah arul..wuahahaha..

aku sebenarnya berubah sikit jek.. dulu2 tyme kt sekolah kene ar jadi poser.. jaga tingkah laku.. ayah saya seorang cikgu.. merangkap penolong kanan lagi.. oleh itu saya seharusnya menjaga tingkah laku.. kene berlagak mcm pemimpin.. kene jaga tingkah laku.. biarpon saya tk mer war-warkan saya anak cikgu.. tp tkkn mereka tk tau saya anak cikgu sbb cikgu norlida da bg tau kt sume org tyme saya 1st masuk skolah sultan.. dem.. oleh kerana tidak mahu menconteng arang ke muka da tidak mahu org mengata ayah saya "bagai ketam mengajar anak" saya terpaksa behave tyme sekolah menengah dulu.. tp pepatah ada mengatakan "people change"

yup. people change.. byk faktor yg menyebabkan org berubah..myb kawan2 or persekitaran.. n aku percaya aku berubah sbb kedua2nya.. tp ok ape.. aku berubah mnjadi lebih simple dan slekeh2 skit..

da2 aku bkn nk cerita pasal tu.. aku nk cita pasal perubahan.. mungkin kah da tiba masa aku utk berubah? las week byk btol berita yg menyayat hati aku dgr n one of them is pemergian sahabat aku ke rahmatullah.. aku begitu terkejut dgn berita tu.. seyesly aku bru nmpak dia a day before pemergian dia.. aku masih ingt lg muke dia senyuman dia.. tp alih2 aku bgun pagi the next day aku tau dia da tkde.. seyes aku terkejut.. dan kaki aku tiba2 jd lemah..

kawan aku tu meninggal akibat lemas di sebuah kawasan air terjun.. kawasan air terjun yg pernah aku bermain2 dua tahun lepas..kawasan yg sama.. air yg sama.. dan aku juga pernah lemas di situ ketika belajar berenang.. nasib baik hadi sentiasa mengawasi aku.. erm.. aku lately ni mcm saiko skit.. aku asyik2 terpikir jek.. sekiranya aku yg lemas itu.. ape nk jadi? aku da ar kurang bt amal ibadat, kdang2 ckp bukan2.. kalo stakat babi tu da cair da kt mulut aku.. adoi.. kalo aku mati aku da mcm dpt agak da ape yg aku dpt tyme kene tanam nnti.. adoi. cuak doh.. mungkin ni ar turning point utk aku berubah.. berubah jd baik skit, rajin bace quran skit..nnti kalo da mati at least quran ley tolong cover aku skit.. cover solat aku yg tk sempurna tu ke.. huu.. berubah..susah ooo nk berubah.. ckp senang ar.. tp bab praktikalnya.. adoyai..

tp tkpe..hati kene cekal..sbb tk lama kita hidup kt dunia ni..tah esok lusa giliran kita pula.. mmg mati itu sebenarnya begitu hampir ngn kita.."kun fa ya kun".. kalo Allah da tkdirkan aku tk bgun esok pg.. dats it.. abes aku.. azab kubur menanti aku kt sane (aku rase lah sbb dulu2 aku pernah bace sebenarnya dlm dunia ni sorang pon tk layak masuk syurga jika tidak kerana ehasan ALLAH).. kalo korng ckp korang da cukup bt amal ibadat n korang confirm masuk syurga.. korang salah.. dan syurga,iman, neraka,mati semua di tangan ALLAH.. korang pernah bace tk cerita seorg ALIM yg sepanjang hidupnya membuat amal ibadat tetapi pd suatu hari dia terasa nk minum arak dan dia minum sikit jek then suddenly ALLAH tarik nyawa dia.. dan dia masuk neraka.. compare tu seorang penyamun yg jahat, kaki bunuh,kaki pukul tp sblom mati hati dia tergerak untuk bertaubat dan dia masuk syurga? korang lihat tk sume ni? semuanya di tgn ALLAH.. jgn ar nk eksyen sgt kt dunia ni.. jgn ckp kencang, jgn gila kuasa, jgn sakitkan hati org..dan sayangi lah mereka yg patut disayangi.. bgtaulah kt org itu yg sbenarnya korang sayang kt dia..

ehem2.. nurul syuhada nurul ain..saya nk confess ni saya suke kt awak.. awak tunggu ek saya tgh cuba nk apply jd pembaca berita media prima ni..harap dpt jumpe awak pastu..tingalkan jer ar dr faiz tu.. dia tk ensem pon..saya lg ensem..

bt waheeda plak.. akhil khai da kawen kot..saya single ni..ade degree lg.. bila nk masuk meminang saya?

maya karin.. saya akn sentiasa tunggu awak jadi janda..

sazzy falak.. im speechless..

nora danish..

n lastly awek uzbek saya guzal turnova.. awak nampak cantik arini..



gambar ni saya nk guna utk bt resume nk apply jd pembaca berita media prima.. smata2 utk takel nurul syuhada.. korang rasa aku layak tk? cpt2 .. vote aku.. seyesly aku mmg tgh serius skang.. kalo aku dapat kepercayaan korang mmg aku anta application..


gilaaa~~.. hahaha

5 comments:

iLLy February 13, 2009 at 7:43 AM  

kite semua terasa dengan pemergian arwah.....

dah.. aku dah nmpk da that hint of a smile..

hantar la resume... nurul syuhada cair kot sat gi.. ekeke...

bulanbintang February 13, 2009 at 9:34 AM  

illy maznah~ ko telah mmberi keyakinan kt aku..yosh~ skang jugak aku g anta resume.. cn't wait nurul syuhada melting when look at me..wuahahaha gila

jatt February 20, 2009 at 11:08 PM  

ceh..apply betol2 ke..xajak aku pon..aku pon nk jd pmbace brita.mase skolah xdpt jd wakil skola competition news reading 2 sbb de seminar spm bodo tuh..klo x msti dh ade pglaman..isk3

Anonymous February 21, 2009 at 12:18 AM  

testin testin....komen..komen,...

Anonymous February 21, 2009 at 12:20 AM  

eh boleh lah..boleh...aku mang pandai IT wlaupun x mek kos ICT!!!hehehe..tp nape aku tak kluo gambo???tkde lambang E oren tu??
kompius2..