Wednesday, January 21, 2009

Persahabatan? apa ada maknanya?

terlebih dahulu aku ingin memohon seribu kemaafan sekiranya posting aku sebelum ini menyinggung mana2 hati dan perasaan. Tidak pernah terlintas langsung dalam diri ini untuk menyakiti atau memprovoked mana2 individu.

Persahabatan.. apa yang difahami melalui ikatan sebuah persahabatan? aku ingin sekali mencoretkan suatu rencah hiduo yang aku alami.. ini semuanya bermula melalui seseorang yang aku tk kenal asal usul yang kemudian menyapa aku di kotak yahoo masangger..

fizah fisha : tungu janda sapa pulak ni? ( menegur status ym aku)
bulanbintang: assalamualaikum..
fizah fisha : ops waalaikumussalam..
bulanbintang : ni siape ek? aku tk kenal.. sori

kemudian dia mendiamkan diri..

fizah fisha : shahrulkan? tgh bt ape? bz ke?
bulanbintang : ni sape ? seyesly aku tk kenal. kak faezah ke? maadi sehat?

bebrapa minit kemudian dia tanya aku beberapa lg soalan dan menunjukkan dia mcm mengenali aku.. tetapi aku tk tahu langsung siapa dia..aku terusan mengulangi soalan yang sama. siapakah gerangan yang menyapa aku dia kotak yahoo massenger. tapi makhluk ini saakan2 tidak mahu menjawab soalan aku.. mungkin dia ingat "cool" maen teka2 ngn aku.

bulanbintang : tkpe ar kalo tknk bg tau sape. aku mmg tk smbang dgn stranger..
kau sapa? kalau ko tknk bgtau aku delete je dr list friends aku..
fizah fisha : bla bla bla..(still tknk bg tau dia siapa)

dan akhirnya ktorang bertengkar dan akhirnya aku delete makhluk itu dlm list aku.. kemudian msgnya sampai lg

ff : aku nk kawan dgn kau tp kau marah2.. haris ckp kau baik..(wtf sape haris plak ni)

seriously wtf.. haris cakap aku baik. yes aku mmg baik.. dgn mereka yg aku kenal dan aku trust utk dijadikan kawan. tapi apa yang harus kite gelar kepada mereka yang tiba2 muncul dlm kotak yahoo massenger korang dan mula bertanya soklan tanpa memperkenalkan diri? dimanakah adab? sekiranya makhluk itu beradab sepatutnya dia memperkenalkan diri.. tidak perlukah berlagak seperti sudah mengenali dan bertanyakan soklan yg aku malas nk jawab..
mmg bangang sunguh bile berjumpa org mcm ni..

persahabatan.. terlalu abstrak untuk dedifinasikan. persahabatan bkn berlandaskan berapa lama anda mengenali seseorang, berapa kaya atau cantik paras rupa seseorang.. tetapi persahabatan seharusnya berteraskan keikhlasan, kejujuran.. persahabatan mungkin bermula dgn hanya sekadar teguran "Hai".. ataupun kemalangan yang tidak di duga.. pelbagai cara... dan sememangnya boleh aku katakan bahawa kadang2 persahabatan bermula dengan misteri..

persahabatan itu terjadi dgn tiba2.. cuba korang kenang kembali bagaimana korang mengenali rumate korang sekarang.. yes mesti akan terimbau kenangan suka,duka dan mungkin tidak cukup satu malam apabila mengimbau kenangan bersama rakan2.. kadang2 walau hanya baru berkenalan tetapi kite merasakan bagai cukup lama mengenali.. kite serasi bersama, selesa.. segala- galanya boloh dikongsikan.. yea.. "chemistry" hadir dalam hubungan kamu dan dia..

aku bersyukur sepanjang 23 tahun aku hidup..aku telah mengenali pelbagai ragam dan perangai manusia yang ku gelar sebagai kawan..rakan dan sahabat..
kawan mungkin datang dgn pelbagai cara.. aku berdoa smoga ikatan yang terbina ini terus berkekalan sepanjang hayat.

0 comments: